Spain Chapter

    Overview

    ACAMS Spain Chapter is an extension of ACAMS, the largest international membership organization dedicated to enhancing the knowledge, skills and awareness of anti-money laundering (AML) and anti-financial crime (AFC) professionals. ACAMS fosters international collaboration in support of strengthening effective compliance in financial institutions and a wide range of public and private sector organisations. 

     

    ACAMS Spain Chapter welcomes and encourages participation from all anti-financial crime professionals including from, but not limited to, banking, payment service providers, FinTechs, insurance, funds, regulators, lawyers, real estate, consulting, crypto currency issuers and service providers.

     

    Vision

    ACAMS Spain Chapter will provide a forum for AML and AFC subject matter experts in Spain to come together to:

    • Foster knowledge sharing and developing AML best practice to further effective financial crime detection, prevention and compliance.
    • Supporting dialog across the anti-financial crime community including between governments, regulators, law enforcement and supervised entities to develop a solid foundation for managing money laundering, terrorist financing and sanction‐related risks.
    • Encourage social awareness and education in the field of AML and Financial Crimes Compliance from within the Spanish ecosystem of financial & and non-financial institutions.

     

    ACAMS Spain Chapter will hold regular events featuring information updates and briefings with an AML focus and looks forward to welcoming interesting and expert speakers.

     

    ACAMS Spain Chapter is open to partnerships and collaboration with other established compliance associations to increase knowledge transfer and best practice development across the sector and would welcome enquiries from potential ACAMS event sponsors.

     

    Misión del Capítulo España de ACAMS®

    ACAMS® Capítulo de España es una extensión de ACAMS®, la mayor organización internacional de expertos certificados en la prevención del blanqueo de capitales (AML) y la delincuencia financiera (AFC) dedicada a mejorar el conocimiento, las habilidades y la concienciación de los profesionales en éstas áreas. ACAMS® fomenta la colaboración internacional para apoyar un fortalecimiento efectivo de las medidas de prevención de blanqueo de capitales y el cumplimiento de la normativa legal en instituciones financieras y en una amplia gama de organizaciones del sector público y privado. El Capítulo de España de ACAMS® da la bienvenida y alienta la participación de todos los profesionales dedicados a la prevenciónde delitos financieros, incluidos, entre otros, bancos, proveedores de servicios de pago, FinTechs, aseguradoras, fondos, reguladores, abogados, bienes raíces, consultorías, emisores de criptomonedas y proveedores de servicios, para unirse y convertirse en miembros.

     

    Declaración

    El Capítulo de España de ACAMS® proporcionará un foro para que los expertos en prevención de blanqueo de capitales (AML) y de la delincuencia financiera (AFC) se unan para:

    • Fomentar el intercambio de conocimientos y el desarrollode las mejores prácticas en el área de prevención de blanqueo de capitales (AML) y delitos financieros (AFC).
    • Apoyar el diálogo entre los diferentes cuerpos gubernamentales, los sujetos obligados y demás profesionales dedicados a la prevención del blanqueo de capitales con la finalidad de desarrollar una base sólida de actuación en la prevención, tanto del blanqueo de capitales, como de la financiación del terrorismo y de los riesgos relacionados con las sanciones financieras internacionales.
    • Fomentar la concienciación social y la educación en el campo de la prevención del blanqueo de capitales y los delitos financieros.

     

    El Capítulo de España de ACAMS® realizará eventos periódicos con actualizaciones de información y sesiones informativas con un enfoque de AML y espera dar la bienvenida a oradores, formadores y expertos cualificados en la materia. El Capítulo de España de ACAMS® está abierto a asociaciones y colaboraciones con otras organizaciones con intereses en la materia ya instaladas en España para una mayor transferencia de conocimiento e intercambio de mejores prácticas dentro del sector, por otro lado, el Capítulo está abierto a posibles consultas de sponsors para patrocinar los diferentes eventos que se organicen.

    Events

    Upcoming Events

    Upcoming Spain Chapter learning events will be announced soon.

     

    Past Events

    Contact Chapter

    Want to get in touch?

    Use the form to send us your questions or comments. We’ll respond as soon as we can.

    Country/Region